Voortgezette rijopleiding
-De passie van motorrijden maar dan met kennis van zaken-
Om zich zo goed mogelijk voor te bereiden op het plezier van motorrijden of op de risico’s die motorrijden met zich mee kan brengen volgen veel motorrijders een voortgezette rijopleiding bij Verkeerstraining Nederland.
Motorrijden doe je uit passie, hobby of noodzaak. Wat de reden ook is, alle motorrijders willen zo goed mogelijk en vooral zo veilig mogelijk motorrijden. Een automobilist zit goed beschermd in zijn auto. Een motorrijder is veel kwetsbaarder op het moment dat het misgaat. Gelukkig zijn de meeste motorrijders zich daar terdege van bewust.
Het trainingsaanbod van Verkeerstraining Nederland is afgestemd om jou zo veel mogelijk plezier aan motorrijden te laten beleven en om jou zo veilig als mogelijk door het verkeer te laten rijden.
Als aanvang van het motorseizoen heeft Verkeertraining Nederland een mooie training nop maat georganiseerd voor onze club. Met 13 motoren en 3 instructeurs hebben we allemaal iets geleerd van de dag. een prima combinatie van voertuigbeheersing in de ochtend en wegtraining in de middag. Op naar een mooi en veilig motorjaar
Ik vond het heel leerzaam en zit nu met veel meer zelfvertrouwen op de motor. De uitleg en het geduld van Rob was ook erg prettig.
Na een welkomstwoord een korte theoriesessie en vervolgens de praktijksessie voertuigbeheersing op een locatie waarbij het geheel in twee groepen werd verdeeld. Deze locatie was bijzonder rustig omdat er geen andere verkeer was waardoor iedereen de oefeningen met volle aandacht kon uitvoeren. De opbouw van de oefeningen was goed en helder van structuur. Bij nagenoeg iedere oefening werd er persoonlijk feedback over de uitvoering gegeven wat ik bijzonder prettig vond. Hierdoor wist ik direct wat goed was of nog beter
...meerNa een welkomstwoord een korte theoriesessie en vervolgens de praktijksessie voertuigbeheersing op een locatie waarbij het geheel in twee groepen werd verdeeld. Deze locatie was bijzonder rustig omdat er geen andere verkeer was waardoor iedereen de oefeningen met volle aandacht kon uitvoeren. De opbouw van de oefeningen was goed en helder van structuur. Bij nagenoeg iedere oefening werd er persoonlijk feedback over de uitvoering gegeven wat ik bijzonder prettig vond. Hierdoor wist ik direct wat goed was of nog beter kon. Al met al een trainingsdag die zijn prijs meer dan waard en een aanrader is.
23-05-2016
Na 8 jaar geen motor te hebben gereden, onlangs weer een motor aangeschaft. Om het juiste gevoel weer terug te krijgen heb ik een "heropstappers" training bij Verkeerstrianing Nederland geboekt. Ik rij 45.000 Km per jaar in de auto en dacht deze ervaring 1 op 1 naar het motorrijden te kunnen vertalen..... Tijdens de praktijkrit bleek echter het tegendeel..... Het rijden, en belangrijker het (vooruit) denken als motorrijder, is een toch wel een andere discipline. De lesdag zag er
23-05-2016
Na 8 jaar geen motor te hebben gereden, onlangs weer een motor aangeschaft. Om het juiste gevoel weer terug te krijgen heb ik een "heropstappers" training bij Verkeerstrianing Nederland geboekt. Ik rij 45.000 Km per jaar in de auto en dacht deze ervaring 1 op 1 naar het motorrijden te kunnen vertalen..... Tijdens de praktijkrit bleek echter het tegendeel..... Het rijden, en belangrijker het (vooruit) denken als motorrijder, is een toch wel een andere discipline. De lesdag zag er alsvolgt uit: Na een korte theorieles, gingen we al vlot de weg op voor de "bijzondere verrichtingen". De meeste "CBR examen onderdelen" kwamen hierbij aan de beurt. Aan het eind van deze sessie, kon ik mijn motor (zonder ABS) op een kletsnat wegdek met een snelheid van 50 km/u < 10m tot stilstand brengen!! Na de lunch, gingen we de weg op. Via een portofoon geeft Rob de route door, en informeert jou over bijzondere verkeerssituaties die voor een motorrijder aandacht vragen. Tevens analyseerd hij jou rijstijl en geeft hij of direct, of later tijdens de tussenstops op een prettige manier feedback. Eenmaal terug bleek er ook nog filmmateriaal beschikbaar, en zie je jezelf door het verkeer bewegen (blik op de weg idee). Resumerend, ik ben mij nu veel meer bewust van de mogelijkheden en beperkingen van de motor en van mijzelf. Natuurlijk rijdt je na 1 cursusdag niet ineens als een professional, maar je krijgt dusdanig veel handvatten mee, dat je in de periode erna gestaag een betere motorrijder wordt. Ik heb mij dan ook voorgenomen om minimaal 1 x per jaar een Motortraining te gaan volgen. Gezien de professionele en prettige wijze waarop Verkeerstraining Nederland de vaardigheden doceert, zal ik de eerstvolgende training wederom bij hen volgen. Nogmaals bedankt Rob!
Het was een geweldig leerzame dag waarin veel onderwerpen en oefeningen aan bod kwamen. Ook de heldere en duidelijke uitleg van de instructrice was perfect!!! Even kort door de bocht; het was zeer de moeite waard en ik kan het iedere motorrijder aanbevelen! P.S. ook de inwendige mens werd niet vergeten. Rob & Esther ga zo door en succes voor de toekomst !
Groet,
Mari.


