VRO Berg & Bochten

-Volg de juiste (bocht)lijn en breng je techniek naar de top-

Rijden in de bergen is iets heel anders dan het rijden in ons vlakke polderland. Of je al een paar keer in de bergen hebt gereden of je eerste haarspeldbocht nog moet tegenkomen? Na een Bergtraining van Verkeerstraining Nederland is jouw rijvaardigheid in de bergen spectaculair verbeterd!

Tijdens de training behandelen we onder andere:

  • Rijtechnieken o.a. zithouding, hoe stuur je een motor, grip etc.
  • Kijktechniek
  • Stuur- en remtechnieken
  • Risicoperceptie
  • Gevaarherkenning
  • Het rijden van juiste bochtlijnen
  • Techniek om lange en korte bochten te rijden
  • Opofferen van bochten
  • Plaats en positie op de weg
  • Afstand houden en remafstand

Door de manier waarop Verkeerstraining Nederland werkt is onze bergtraining uitermate geschikt voor motorrijders die nog geen of weinig ervaring hebben met het rijden in de bergen.
MAAR ook de geoefende rijder komt volop aan zijn trekken en kan zijn rijvaardigheid sterk verbeteren.
Een training bij Verkeerstraining Nederland betekent dat het niveau waarop jij begint aan de training, de basis is voor jouw persoonlijke training. Hierdoor gaat iedereen op een hoger niveau naar huis.

Een groep bestaat in principe uit zes cursisten. De instructeur blijft de hele training bij zijn groep zodat hij goed inzicht krijgt in de vorderingen en aandachtspunten van zijn cursisten. Tijdens de training ontvangt elke deelnemer een portofoon en een “oortje” in bruikleen. Hierdoor krijg je direct feedback van je instructeur op het moment dat je dit het beste kunt gebruiken.

Staat er in het overzicht geen geschikte periode bij, neem dan even contact met mij op. Voor groepen is het mogelijk om op basis van beschikbaarheid andere data te plannen.

De Bergtrainingen worden gehouden in de Duitsland in de Vulkaan Eifel.

Dag 1
We verzamelen vrijdagochtend in Horn (Limburg). Na een voorstelrondje, het doornemen van rij-technische zaken en het uitdelen van de portofoons vertrekken we om 09.00 uur richting ons hotel in de Eifel.
Iedereen wordt in de gelegenheid gesteld om wisselend vooraan te rijden. Wil je liever niet op kop, geen probleem. De instructeur rijdt meestal als 2e of 3e. Met regelmaat stoppen we om theoretische zaken en verbeterpunten te bespreken. Vanzelfsprekend is er ook ruim voldoende tijd voor koffie/thee en lunch. Tenslotte moet het ook een leuk en gezellig motorweekend worden. De moeilijkheidsgraad wordt gedurende de dag steeds wat moeilijker. De eerste hairpins en hoogteverschillen komen om de hoek kijken. De instructeur maakt gedurende de dag foto’s en video-opnamen van jou op je motor.
Aangekomen bij ons hotel, Hotel am Ceresplatz in Manderscheid, is er gelegenheid om je even lekker op te frissen en van het terras gebruik te maken. Na het diner wat hier altijd prima voor elkaar is gaan we nog even aan het werk. We nemen nog even de dag door en vervolgens is het tijd voor een theorieles. Hier nemen we het rijden in de bergen tot in de puntjes door. Na de theorie kunt u nog even lekker ontspannen bij de bar of het terras. Je motor staat veilig in de garage.
Dag 2
Na een goed ontbijt maken we ons op voor een rit door de Vulkaaneifel en het Moezeldal. Deze dag rij je door schitterende natuurgebieden met mooie afwisselende wegen. Smalle weggetjes worden afgewisseld door brede wegen met heerlijke haarspeldbochten. Lange doordraaiende bochten wisselen kleine hairpins af. Rond het Moezeldal zullen we verschillende keren de bergflanken omhoog en omlaag rijden. De lunch staat gepland in Cochem. Hét motortrefpunt in deze contreien bij uitstek.
Is dit je eerste ervaring in de bergen. Laat je niet gek maken. Echt iedereen kan deze rit voltooien. Na vandaag ken je geen schroom meer om in de bergen te rijden!
Aan het eind van de rit smaakt een drankje en het diner in het hotel uiteraard heerlijk. Tijdens en na het diner is er volop gelegenheid om de videobeelden en de actie foto’s van vandaag door te nemen.
Dag 3
Aan al het goede komt een einde. Maar eerst nog een hele dag training. Vandaag laten we alles wat je de afgelopen twee dagen geleerd hebt nog eens de revue passeren. Weggetjes die je normaal niet zou uitkiezen rij je nu met het grootste gemak. Let op, misschien ga je het zelfs wel leuk vinden. Er is volop gelegenheid om nog vragen te stellen. Ook vandaag worden er weer video-opnamen gemaakt. Leuk om later het verschil tussen de eerste en de laatste dag te zien.
Tegen 16.00 uur zijn we op ons eindpunt gearriveerd. Onder het genot van een drankje evalueren we de afgelopen drie dagen. Iedereen ontvangt een certificaat van deelname aan deze training. Informeer bij je verzekeringsmaatschappij of je een korting op je premie kunt krijgen.
Tenslotte worden alle foto- en video-opnamen gratis aan jou ter beschikking gesteld. Hiermee krijg je een onbetaalbare herinnering aan een supergezellig en leerzaam weekend bij Verkeerstraining Nederland.

Prijzen 4-daagse Bergtraining Eifel 2019 .................VIER DAGEN MET PASEN!
Prijs per persoon*529,95
Toeslag éénpersoonskamer00,00
Toeslag tweepersoonskamer voor alleen gebruik per nacht20,00
Prijs duopassagier*284,95
*Bovengenoemde prijzen zijn inclusief 4 dagen training en 3 nachten hotel op basis van halfpension.
Prijzen 3-daagse Bergtraining Eifel 2019
Prijs per persoon*434,95
Toeslag éénpersoonskamer00,00
Toeslag tweepersoonskamer voor alleen gebruik per nacht20,00
Prijs duopassagier*239,95
*Bovengenoemde prijzen zijn inclusief 3 c.q. 4 dagen training en 2 c.q. 3 nachten hotel op basis van halfpension.
Boek nu deze training
Beoordeling samenvatting : Bergtraining  4.7 van 5 , 83 stemmen , 84 waarderingen
Bergtraining  

Deze training kan ik echt aanraden!

Met een groepje van 6 cursisten hebben wij de bergtraining Eifel B gevolgd. Verschillende niveaus qua ervaring, maar dat maakt niet veel uit. Iedereen krijgt persoonlijk aandacht tijdens het rijden en werkt aan zijn of haar eigen verbeterpunten. De training wordt afgewisseld met theorie en veel praktijk.

Ik heb veel geleerd. Na 3 dagen oefenen, weet je hoe je de verschillende bochten - goed - moet rijden 🙂

24 juni 2018   Eifel - B route   
Bergtraining  

Drie dagen plezier en hard werken op je motor, nooit gedacht dat dat een combinatie zou worden.

Met een soort toeval heb ik Verkeerstraining Nederland en eigenaar Rob op de motorbeurs van februari leren kennen. We liepen met z’n drieën over de beurs voor de voorbereiding voor onze Dolomieten tocht in september. Het is de opmerking van mijn zwager “ zo’n bergtraining zou goed voor je zijn voordat we naar Italië gaan”, die mij deed besluiten in te schrijven voor

...meer
1 juni 2015  
Bergtraining  
Luuk    1 juni 2015  

Drie dagen plezier en hard werken op je motor, nooit gedacht dat dat een combinatie zou worden.

Met een soort toeval heb ik Verkeerstraining Nederland en eigenaar Rob op de motorbeurs van februari leren kennen. We liepen met z’n drieën over de beurs voor de voorbereiding voor onze Dolomieten tocht in september. Het is de opmerking van mijn zwager “ zo’n bergtraining zou goed voor je zijn voordat we naar Italië gaan”, die mij deed besluiten in te schrijven voor een Bergtraining. Mijn zwager heeft reeds vele malen in de bergen rond gereden, en had al zo’n vermoeden…………..
Nou, en ik kan zeggen dat heeft me goed gedaan. Mijn bandenprofiel was zondagavond veel breder afgesleten dan ooit tevoren. En weet je wat het gekke is? Ik heb het niet eens zo ervaren.

Het hele weekend heeft zich voor mij gekenmerkt door een bijzonder goede organisatie van beide instructeurs Rob en Rick. De sfeer in de groep was ontspannen en gezellig. Ondanks dat meerdere mensen elkaar al kende en meerdere keren met Rob hadden meegereden voelde ik me snel thuis en het hele weekend is er veel gelachen. Het hotel in Daun heeft goed voor onze motoren gezorgd d.m.v. de beschikbare garageboxen, oh ja ze hadden er ook heerlijk bier.

Rob heeft veel werk gehad om mij dingen af te leren en mij constant moeten wijzen op de snelheid waarmee ik de dingen deed. Ik dacht dat ik na 30 jaar rijbewijs en 8 jaar motorbezit wel kon rijden, nou daar zal Rob een andere gedachten over gehad hebben. Maar goed, ik denk dat ik zondagmiddag bij het afscheid een hele positieve ervaring heb gehad die ik nu bij iedere km die ik ga rijden met veel plezier kan toepassen en dat het motorrijden voor mij vele malen ontspannen en veiliger is geworden.

Het weekend begon vrijdagochtend in noord Limburg waar we met 5 cursisten en 2 instructeurs samen kwamen om na een kop koffie en 1e instructies naar het hotel in de Eifel te vertrekken. Ik geloof dat ik al na 10 km aan de beurt was om voorop te rijden. Met een “oortje” in zodat je direct de instructies van de instructeur kon horen, als ook alle andere cursisten die mee konden luisteren. Ik durf wel te zeggen dat Rob het aardig druk met me had om de nodige ingeslepen fouten er uit te krijgen. Heb inmiddels 30 jaar m’n motorrijbewijs en rijdt 8 jaar op m’n eigen motor. Je denkt dat je dan wel een stukje kunt rijden, daar zal Rob wel anders over gedacht hebben…

Twee dagen via schitterende routes van allerlei soorten wegen van groot en breed tot zeer smal en bochtig en stijl omhoog of omlaag kwamen we iedere keer bij ons hotel in Daun aan. Ergens in de middag hebben we op een industrieterrein het keren links en rechtsom geoefend wat we een dag later bij de haarspeld bochten hard nodig zouden hebben.

Het hele weekend is er onderweg regelmatig halt gehouden voor de inwendige mens en natuurlijk de nodig instructies of voor heel de groep of juist voor de persoon die voorop had gereden. Het is dat je met meerdere personen een zelfde hobby uitvoert zodat er heel snel een goed groepsband ontstaat en snel begrip is als iemand meer tijd nodig heeft de dingen tot zich te nemen.

Door het hele weekend heen kan ik wel zeggen dat er een opbouw in de oefeningen is geweest en dat Rob de lat steeds een beetje hoger wist te leggen. Na iedere instructie was de eerste opmerking “niet harder dan wat jouw comfort zone is” en “denk aan de veiligheid”. Bij mij kwam daar door het hele weekend ook mijn snelheid bij, ik wilde steeds te snel en te gehaast de bochten nemen waardoor je niet in een lijn kwam te rijden die Rob graag bij je zag. Ik durf te bekennen dat het zeker 2 dagen heeft geduurd voordat ik het spelletje door had dat je de bochten of obstakels veel rustiger moest benaderen en dan daarna met veel meer power weg rijden.

Het nemen van haarspeldbochten werd steeds leuker, het nemen van bochten met hogere snelheid en daarbij de juiste lijn rijden …….. nou ja inmiddels thuis rijd ik in m’n auto en bedenk hoe je op de motor de bocht zou nemen en wat de snijpunten zouden zijn. Kortom dat wat er geleerd is, is aardig ingebakken.

Bergtraining  

CONFRONTEREND! Ik rij nu anders langs de vrachtwagens. LEREND, het is een stuk makkelijker bochtjes draaien nu in de parkeergarage. En ik kan nu met gemak de oprit pakken van de moeilijke kant, die nu niet moeilijk meer is. SCHITTEREND, echt een mooi parkoers.
Kortom, voor herhaling vatbaar!

17 september 2015   Eiffeltraining   
Bergtraining  

Met 47 jaar motorrijbewijs op zak afgelopen weekend de Taunusbergtraining gevolgd. Hierbij werd door Rob op een prettige en professionele manier duidelijk gemaakt waar verbeterpunten liggen m.b.t. het soepel en veilig rijden in de bergen. Ik kijk met veel plezier terug op dit leerzame weekend met leuke foto's en video's als souvenir.

(VTNL; Dank je wel voor de beoordeling Henk. Je reed prima op de HD en je verkeersinzicht was duidelijk te merken.)

12 juli 2017  
Bergtraining  

Prima training om zekerder op de motor te zitten in bochtige gebieden. Heel ervaren instructeurs die je goed begeleiden en duidelijke instructies geven. Ik heb genoten, ondanks dat het weer soms niet helemaal meewerkte.

13 september 2017   Eifel Duitsland