VRO Berg & Bochten

-Volg de juiste (bocht)lijn en breng je techniek naar de top-

Rijden in de bergen is iets heel anders dan het rijden in ons vlakke polderland. Of je al een paar keer in de bergen hebt gereden of je eerste haarspeldbocht nog moet tegenkomen? Na een Bergtraining van Verkeerstraining Nederland is jouw rijvaardigheid in de bergen spectaculair verbeterd!

Tijdens de training behandelen we onder andere:

  • Rijtechnieken o.a. zithouding, hoe stuur je een motor, grip etc.
  • Kijktechniek
  • Stuur- en remtechnieken
  • Risicoperceptie
  • Gevaarherkenning
  • Het rijden van juiste bochtlijnen
  • Techniek om lange en korte bochten te rijden
  • Opofferen van bochten
  • Plaats en positie op de weg
  • Afstand houden en remafstand

Door de manier waarop Verkeerstraining Nederland werkt is onze bergtraining uitermate geschikt voor motorrijders die nog geen of weinig ervaring hebben met het rijden in de bergen.
MAAR ook de geoefende rijder komt volop aan zijn trekken en kan zijn rijvaardigheid sterk verbeteren.
Een training bij Verkeerstraining Nederland betekent dat het niveau waarop jij begint aan de training, de basis is voor jouw persoonlijke training. Hierdoor gaat iedereen op een hoger niveau naar huis.

Een groep bestaat in principe uit zes cursisten. De instructeur blijft de hele training bij zijn groep zodat hij goed inzicht krijgt in de vorderingen en aandachtspunten van zijn cursisten. Tijdens de training ontvangt elke deelnemer een portofoon en een “oortje” in bruikleen. Hierdoor krijg je direct feedback van je instructeur op het moment dat je dit het beste kunt gebruiken.

Staat er in het overzicht geen geschikte periode bij, neem dan even contact met mij op. Voor groepen is het mogelijk om op basis van beschikbaarheid andere data te plannen.

De Bergtrainingen worden gehouden in de Duitsland in de Vulkaan Eifel.

Dag 1
We verzamelen vrijdagochtend in Horn (Limburg). Na een voorstelrondje, het doornemen van rij-technische zaken en het uitdelen van de portofoons vertrekken we om 09.00 uur richting ons hotel in de Eifel.
Iedereen wordt in de gelegenheid gesteld om wisselend vooraan te rijden. Wil je liever niet op kop, geen probleem. De instructeur rijdt meestal als 2e of 3e. Met regelmaat stoppen we om theoretische zaken en verbeterpunten te bespreken. Vanzelfsprekend is er ook ruim voldoende tijd voor koffie/thee en lunch. Tenslotte moet het ook een leuk en gezellig motorweekend worden. De moeilijkheidsgraad wordt gedurende de dag steeds wat moeilijker. De eerste hairpins en hoogteverschillen komen om de hoek kijken. De instructeur maakt gedurende de dag foto’s en video-opnamen van jou op je motor.
Aangekomen bij ons hotel, Hotel am Ceresplatz in Manderscheid, is er gelegenheid om je even lekker op te frissen en van het terras gebruik te maken. Na het diner wat hier altijd prima voor elkaar is gaan we nog even aan het werk. We nemen nog even de dag door en vervolgens is het tijd voor een theorieles. Hier nemen we het rijden in de bergen tot in de puntjes door. Na de theorie kunt u nog even lekker ontspannen bij de bar of het terras. Je motor staat veilig in de garage.
Dag 2
Na een goed ontbijt maken we ons op voor een rit door de Vulkaaneifel en het Moezeldal. Deze dag rij je door schitterende natuurgebieden met mooie afwisselende wegen. Smalle weggetjes worden afgewisseld door brede wegen met heerlijke haarspeldbochten. Lange doordraaiende bochten wisselen kleine hairpins af. Rond het Moezeldal zullen we verschillende keren de bergflanken omhoog en omlaag rijden. De lunch staat gepland in Cochem. Hét motortrefpunt in deze contreien bij uitstek.
Is dit je eerste ervaring in de bergen. Laat je niet gek maken. Echt iedereen kan deze rit voltooien. Na vandaag ken je geen schroom meer om in de bergen te rijden!
Aan het eind van de rit smaakt een drankje en het diner in het hotel uiteraard heerlijk. Tijdens en na het diner is er volop gelegenheid om de videobeelden en de actie foto’s van vandaag door te nemen.
Dag 3
Aan al het goede komt een einde. Maar eerst nog een hele dag training. Vandaag laten we alles wat je de afgelopen twee dagen geleerd hebt nog eens de revue passeren. Weggetjes die je normaal niet zou uitkiezen rij je nu met het grootste gemak. Let op, misschien ga je het zelfs wel leuk vinden. Er is volop gelegenheid om nog vragen te stellen. Ook vandaag worden er weer video-opnamen gemaakt. Leuk om later het verschil tussen de eerste en de laatste dag te zien.
Tegen 16.00 uur zijn we op ons eindpunt gearriveerd. Onder het genot van een drankje evalueren we de afgelopen drie dagen. Iedereen ontvangt een certificaat van deelname aan deze training. Informeer bij je verzekeringsmaatschappij of je een korting op je premie kunt krijgen.
Tenslotte worden alle foto- en video-opnamen gratis aan jou ter beschikking gesteld. Hiermee krijg je een onbetaalbare herinnering aan een supergezellig en leerzaam weekend bij Verkeerstraining Nederland.

Prijzen 4-daagse Bergtraining Eifel 2019 .................VIER DAGEN MET PASEN!
Prijs per persoon*529,95
Toeslag éénpersoonskamer00,00
Toeslag tweepersoonskamer voor alleen gebruik per nacht20,00
Prijs duopassagier*284,95
*Bovengenoemde prijzen zijn inclusief 4 dagen training en 3 nachten hotel op basis van halfpension.
Prijzen 3-daagse Bergtraining Eifel 2019
Prijs per persoon*434,95
Toeslag éénpersoonskamer00,00
Toeslag tweepersoonskamer voor alleen gebruik per nacht20,00
Prijs duopassagier*239,95
*Bovengenoemde prijzen zijn inclusief 3 c.q. 4 dagen training en 2 c.q. 3 nachten hotel op basis van halfpension.
Boek nu deze training
Beoordeling samenvatting : Bergtraining  4.7 van 5 , 83 stemmen , 84 waarderingen
Bergtraining  

4.5 ziet wat raar maar op een schaal van 0 tot 5, ik bedoel maar.
De training is mooi opgebouwd, groeiende heengegaan. Mooie ritten met verrassingen ook voor Rob die hij probleemloos oploste (wegopbrekingen). Rob heeft een rust over zich hangen die hij op de groep overbrengt, en heeft enorm veel kennis in huis zowel over het rijden maar ook over de omgeving en verzorgingsplaatsen.
Ik heb genoten en geleerd. Deze bergtraining is zeker een aanrader, ik ga proberen weer

...meer
12 september 2016   Anna Paulowna   
Bergtraining  
Gerlof Schurer    12 september 2016   Anna Paulowna   

4.5 ziet wat raar maar op een schaal van 0 tot 5, ik bedoel maar.
De training is mooi opgebouwd, groeiende heengegaan. Mooie ritten met verrassingen ook voor Rob die hij probleemloos oploste (wegopbrekingen). Rob heeft een rust over zich hangen die hij op de groep overbrengt, en heeft enorm veel kennis in huis zowel over het rijden maar ook over de omgeving en verzorgingsplaatsen.
Ik heb genoten en geleerd. Deze bergtraining is zeker een aanrader, ik ga proberen weer een ploeg van onze club bijeen te krijgen.

Bergtraining  

Heb in drie dagen veel ervaring opgedaan met rijden in de bergen. Positief hierbij waren de professionele instructie en evaluatie, alsmede de sfeer waarin de training plaatsvond.
Aanrader voor iedereen die zich wel eens onzeker voelt bij het nemen van een haarspeldbocht..

2 mei 2016   Eifel   
Bergtraining  

De bergtraining voorziet in een hele fijne combinatie van begeleide-training, zelf-training en gewoonweg lekker rijden. Door de juiste mix heb ik de training als vakantie ervaren, mede dankzij de gezellige medecursisten! We reden met zes man en geregeld wisselde de kopman. Rob reed daar dan achter en gaf kommentaar wat via de portofoons door iedereen te horen was. Als je op positie 3 of 4 reed dan kon je Rob goed in de gaten houden en zijn “ideale lijn” te



...meer
24 mei 2016   GELDROP   
Bergtraining  
bij de redactie bekend    24 mei 2016   GELDROP   

De bergtraining voorziet in een hele fijne combinatie van begeleide-training, zelf-training en gewoonweg lekker rijden. Door de juiste mix heb ik de training als vakantie ervaren, mede dankzij de gezellige medecursisten! We reden met zes man en geregeld wisselde de kopman. Rob reed daar dan achter en gaf kommentaar wat via de portofoons door iedereen te horen was. Als je op positie 3 of 4 reed dan kon je Rob goed in de gaten houden en zijn “ideale lijn” te kopieren.
Mijn grootste leerpunt was dat de motor altijd trekkend moet zijn. Dus niet de bocht door laten uitrollen of remmen maar met gas erop de bocht nemen. Dit klonk best gevaarlijk. Mijn normale gedrag is dat ik in de bocht soms ietwat bijrem. Rob leerde ons dat je voor de bocht klaar moet zijn met de juiste snelheid en positie zodat je in de bocht met een trekkende motor kan rijden. Met bochten naar beneden toe moest je zelfs de achterrem gebruiken terwijl je met je gas de motor rollend hield.
Normaal lees je zo’n bovenstaand verhaal en daar blijft het dan bij… Bij Rob kon je dit uitgebreid oefenen. Eerst op een kleine parkeerplaats met halve draaien maken en daarna op de weg in de diverse haarspeldbochten. En ja, ik voelde meer controle.
Rob weet wat hij doet en kent de route zeer goed. We kregen op de juiste momenten aanwijzingen en hebben op sommige stukken de weg meerdere malen heen en weer gereden zodat we de bochten beter leren kennen.
Ik wil mezelf zeker geen snelle rijder noemen. Ik ben op zoek naar lekker vlot een bocht doorsturen zonder dat het te spannend word. Dit heb ik geleerd! Dankzij de training ben ik zekerder van mezelf geworden. Het rubber is nu van mijn achterband rondom gebruikt!

Bergtraining  

afgelopen weekend naar de Eifel geweest met gezellige groep motorrijders. De training was prima, hoewel ik al eerder wel ervaring in de bergen had opgedaan toch weer veel bijgeleerd. Hotel was prima geregeld en eten was lekker. Een aanrader, de opgedane ervaring daar heb je de rest van je motorleven profijt van. Veel plezier daarbij.

18 april 2016   Eifel   
Bergtraining  

Supergaaf weekend achter de rug.
Met Verkeerstraining Nederland (Rob) naar de Eifel geweest voor een bergtraining op de motor. Leuke mensen ontmoet, veel gelachen en daarnaast ook nog eens heel veel geleerd waardoor het motorrijden nòg leuker is geworden. Zeker voor herhaling vatbaar.

19 april 2016