VRO Berg & Bochten
-Volg de juiste (bocht)lijn en breng je techniek naar de top-
Rijden in de bergen is iets heel anders dan het rijden in ons vlakke polderland. Of je al een paar keer in de bergen hebt gereden of je eerste haarspeldbocht nog moet tegenkomen? Na een Berg- & bochtentraining van Verkeerstraining Nederland is jouw rijvaardigheid in de bergen spectaculair verbeterd!
Het verschil tussen de Eifel A en de Eifel B training zijn uitsluitend de andere routes die we rijden. Inhoudelijk verschillen de trainingen niet van elkaar. Je leert het zelfde.
Tijdens de training behandelen we onder andere:
- Rijtechnieken o.a. zithouding, hoe stuur je een motor, grip etc.
- Kijktechniek
- Stuur- en remtechnieken
- Risicoperceptie
- Gevaarherkenning
- Het rijden van juiste bochtlijnen
- Techniek om lange en korte bochten te rijden
- Opofferen van bochten
- Plaats en positie op de weg
- Afstand houden en remafstand
Door de manier waarop Verkeerstraining Nederland werkt is onze bergtraining uitermate geschikt voor motorrijders die nog geen of weinig ervaring hebben met het rijden in de bergen.
MAAR ook de geoefende rijder komt volop aan zijn trekken en kan zijn rijvaardigheid sterk verbeteren.
Een training bij Verkeerstraining Nederland betekent dat het niveau waarop jij begint aan de training, de basis is voor jouw persoonlijke training. Hierdoor gaat iedereen op een hoger niveau naar huis.
Een groep bestaat in principe uit zes cursisten. De instructeur blijft de hele training bij zijn groep zodat hij goed inzicht krijgt in de vorderingen en aandachtspunten van zijn cursisten. Tijdens de training ontvangt elke deelnemer een portofoon en een “oortje” in bruikleen. Hierdoor krijg je direct feedback van je instructeur op het moment dat je dit het beste kunt gebruiken.
Staat er in het overzicht geen geschikte periode bij, neem dan even contact met mij op. Voor groepen is het mogelijk om op basis van beschikbaarheid andere data te plannen.
De Berg- & bochtentrainingen worden gehouden in de Duitsland in de Vulkaan Eifel.
Dag 1
We verzamelen vrijdagochtend in Horn (Limburg). Na een voorstelrondje, het doornemen van rij-technische zaken en het uitdelen van de portofoons vertrekken we om 09.00 uur richting ons hotel in de Eifel.
Iedereen wordt in de gelegenheid gesteld om wisselend vooraan te rijden. Wil je liever niet op kop, geen probleem. De instructeur rijdt meestal als 2e of 3e. Met regelmaat stoppen we om theoretische zaken en verbeterpunten te bespreken. Vanzelfsprekend is er ook ruim voldoende tijd voor koffie/thee en lunch. Tenslotte ‘moet het’ ook een leuk en gezellig motorweekend worden. De moeilijkheidsgraad wordt gedurende de dag steeds wat moeilijker. De eerste hairpins en hoogteverschillen komen om de hoek kijken.
Aangekomen bij ons hotel in Manderscheid, is er gelegenheid om je even lekker op te frissen en van het terras of bar gebruik te maken. Na het diner wat hier altijd prima voor elkaar is gaan we nog even aan het werk. Gezamenlijk nemen nog even de dag door en bespreken we wat theorie. Hierbij nemen we het rijden in de bergen door. Na de theorie kunt u nog even lekker ontspannen bij de bar of het terras. Je motor staat veilig in de garage.
Dag 2
Na een goed ontbijt maken we ons op voor een rit door de Vulkaaneifel en het Moezeldal. Deze dag rij je door schitterende natuurgebieden met mooie afwisselende wegen. Smalle weggetjes worden afgewisseld door brede wegen met heerlijke haarspeldbochten. Lange doordraaiende bochten wisselen kleine hairpins af. Rond het Moezeldal zullen we verschillende keren de bergflanken omhoog en omlaag rijden. De lunch staat gepland in Cochem of Bernkastel Kues. Dé motortrefpunten in deze contreien bij uitstek.
Is dit je eerste ervaring in de bergen. Laat je niet gek maken. Echt iedereen kan deze rit voltooien. Na vandaag ken je geen schroom meer om in de bergen te rijden!
Aan het eind van de rit smaakt een drankje en het diner in het hotel uiteraard heerlijk. Tijdens en na het diner is er volop gelegenheid om ervaringen van de dag na te bespreken.
Dag 3
Aan al het goede komt een einde. Maar eerst nog een hele dag training. Vandaag laten we alles wat je de afgelopen twee dagen geleerd hebt nog eens de revue passeren. Weggetjes die je normaal niet zou uitkiezen rij je nu met het grootste gemak. Let op, misschien ga je het zelfs wel leuk vinden. Er is nog volop gelegenheid om vragen te stellen.
Tegen 16.00 uur zijn we op ons eindpunt gearriveerd. Onder het genot van een drankje evalueren we de afgelopen drie dagen. Iedereen ontvangt een certificaat van deelname aan deze training. Informeer bij je verzekeringsmaatschappij of je een korting op je premie kunt krijgen.
Na dit weekend heeft het rijden van bochten geen geheimen meer voor je. Of dit nu in de bergen is of in ons platte polderland. Je hebt genoten van een onbetaalbare herinnering aan een supergezellig en leerzaam weekend bij Verkeerstraining Nederland.
De kamers.
– Er zijn enkele éénpersoonskamers.
– Verder is er een tweepersoonskamer beschikbaar waarvan de bedden van elkaar kunnen worden geschoven. Je deelt deze kamer dus met een (on)bekende motorrijder maar slaapt wel in een apart bed.
– Ook is er een familiekamer. Deze heeft twee aparte slaapkamers en een gezamenlijke badkamer. In één kamer bevindt zich een tweepersoonsben en in de andere kamer een stapelbed. Deze kamer is geschikt voor een koppel of een vriendengroep.
Prijzen 3-daagse Bergtraining Eifel | ||
---|---|---|
Twee persoonskamer, bedden kunnen van elkaar gescheiden worden. prijs per persoon* | € | 570,00 |
Familiekamer met twee gescheiden kamers. 1x met tweepersoonsbed en 1 keer met stapelbed. Prijs per persoon* | € | 570,00 |
Eén persoonskamer* | € | 605,00 |
Prijs duopassagier Eifel* | € | 365,00 |
*Bovengenoemde prijzen zijn inclusief 3 dagen training en 2 nachten hotel op basis van halfpension. |