Professionele Rijvaardigheidstraining

Je hebt je rijbewijs gehaald en jouw rijschool heeft je leren motorrijden via de door de CBR verplichte methode.

Daar is op zich niets mis mee, maar het is wel een zeer algemene en oppervlakkige manier van motorrijden. Er wordt strak vastgehouden aan bepaalde principes. Om er maar één te noemen; standaard moet je iets links van het midden rijden. Prima voor de beginnende motorrijder, maar voor de meer ervaren motorrijder zijn er wel veiligere plaatsen op de weg waar hij zou moeten rijden.

Los van de aangeleerde rijmethode is het logisch dat iedereen zijn eigen rijstijl gaat ontwikkelen. Een aantal zaken ontwikkelen zich in positieve zin, maar er zijn ook diverse zaken die zich minder positief ontwikkelen. De motorrijder wordt op onderdelen (te) gemakkelijk of vergeet bepaalde technieken, op de juiste wijze, toe te passen. Denk hierbij o.a. aan kijkgedrag en volgafstand.

Niet voor niets hebben professionals als Politie, Brandweer, Ambulance, Rijkswaterstaat en ANWB hun eigen voortgezette rijopleidingen. Motorrijders die al jaren hun rijbewijs hebben worden eerst verschillende weken getraind voordat zij in hun eigen vakgebied mogen gaan opereren. Foutief rijgedrag wordt afgeleerd en veilige rijtechnieken aangeleerd.

Tijdens de 1 en 2 daagse Professionele Rijvaardigheidstraining leren de instructeurs van Verkeerstraining Nederland  jou rijvaardigheidstechnieken aan die ook aan de professionals wordt geleerd.

De instructeurs van Verkeerstraining Nederland zijn zelf jaren lang motorrijder bij de politie geweest en hebben verschillende voortgezette politierijopleidingen gevolgd.

Het credo van Verkeerstraining Nederland is: “Neem zelf de regie in handen over je eigen veiligheid”.

 


-Rij net als de professionele motorrijders van de hulpverleningsdiensten brandweer, ambulance, politie, anwb, etc, vlot en veilig door het verkeer-

In deze training leer je vaardigheden aan die jouw veiligheid nog meer vergroten. Je leert op een andere manier naar het verkeer kijken. Gevaren en risico’s leer je vroegtijdig herkennen en je leert hoe je hierop kunt anticiperen. Ook stuurtechniek en inhaaltechniek komen uitgebreid aan de orde. Neem als motorrijder de regie in handen en leer motorrijden zoals een professional.

Vlot & veilig

Als je vlotter en sneller gaat rijden moet je natuurlijk ook beter kunnen sturen en vlotter kunnen inhalen dan je misschien tot op heden deed. Je vlot door het verkeer begeven is iets anders dan zo hard mogelijk rijden. Veiligheid staat voor een professionele motorrijder voorop!

Inhalen

Als je sneller dan het overige verkeer rijdt dan ontkom je er niet aan om in te halen. De motorrijders van brandweer, ambulance of politie gebruikt daarvoor een speciale inhaaltechniek. Leren inhalen volgens deze techniek is onderdeel van de training. Moet je altijd wel wachten tot er veel ruimte is om in te halen of kun je slim gebruik maken van de aanwezige ruimte. De motorrijder van een hulpverleningsdienst kan niet tot Sint Juttemis wachten met inhalen. Daarom hebben zij deze speciale manier aangeleerd om gebruik te maken van het kleinste gaatje.

Beheersing

Natuurlijk gaat het niet alleen maar om vlot en snel rijden. Hard rechtdoor rijden lukt, bijna, iedereen wel. Pas op de momenten dat het wat langzamer gaat kun je pas echt laten zien hoe goed jij je motor beheerst. Tijdens de training zullen we het er dus ook over hebben hoe jij je motor goed onder controle houdt als je (erg) langzaam rijdt.

Leer je motor beheersen ook als het langzaam gaat!

Per trainingsdag worden maximaal 4 cursisten toegelaten zodat er voldoende aandacht voor jou is. Tijdens de training gebruik je je eigen motor want dat is de motor waarmee je vertrouwd moet raken.

Deze training begint en eindigt in Almere. Om 09.00 uur verzamelen we. Na de introductie stappen we op de motor waarna we een gevarieerde route zullen rijden waar meer dan genoeg leermomenten in zitten. Rond 16.30 uur eindigen we weer op onze startlocatie.

Verkeerstraining Nederland heeft één BMW 650GS, voorzien van ABS, voor trainingsdoeleinden ter beschikking. De motor is geschikt voor personen met een lengte vanaf zo’n 1.60 meter.
De huurprijs voor de motor is voor deze 1-daagse Professionele Rijvaardigheidstraining € 128,00. De prijs is inclusief btw, brandstof en vrije kilometers. Wil je gebruiken maken van deze motor neem dan vooraf even contact met ons op om te informeren of de motor voor jouw training beschikbaar is.

Prijs

De prijs van deze training is € 199,50 incl. 21% BTW.

Ook een duopassagier is van harte welkom de kosten voor de duo zijn € 30,50 incl. 21% BTW.

-Rij net als de professionele motorrijders van de hulpverleningsdiensten brandweer, ambulance, politie, anwb, etc, vlot en veilig door het verkeer-

Zowel de basis motorrijopleiding als de voortgezette motorrijopleiding bij de politie duren 3 weken. Dat is niet zonder reden. Als professionele motorrijder moet je in veel verschillende verkeerssituaties gebracht worden waardoor je de gelegenheid hebt om de juiste rijstijl aan te leren. Ook is er tijd nodig om foutief aangeleerd gedrag af te leren en te vervangen door de juiste manier van motor rijden.

3 weken elke dag training is voor privé personen vrijwel onbetaalbaar. Daarom heeft Verkeerstraining Nederland naast de 1-daagse Professionele Rijvaardigheidstraining ook een 2-daagse training ontwikkelt. Beide trainingen zijn scherp geprijsd en daardoor voor veel personen bereikbaar.

In de 2-daagse Professionele Rijvaardigheidstraining leer je vaardigheden aan die jouw veiligheid nog meer vergroten. Je leert op een andere manier naar het verkeer kijken. Gevaren en risico’s leer je vroegtijdig herkennen en je leert hoe je hierop kunt anticiperen. Ook stuurtechniek en remtechniek komen uitgebreid aan de orde. Neem als motorrijder de regie in handen en leer motorrijden zoals een beroepsprofessional.

Video-opnamen

Tijdens de twee-daagse training worden er video-opnamen van je gemaakt. Deze video’s worden met de deelnemers besproken. Je ziet je zelf terug op de motor en je ziet welke keuzes je maakt in het verkeer en wat dat voor gevolgen heeft voor jou en het overige verkeer. Dit levert ongetwijfeld voer voor discussie op. Als je wilt kun je de videobeelden mee krijgen zodat je ze later nog eens terug kunt kijken.

1 of 2 daagse

Daar waar sommige onderdelen tijdens de ééndaagse training summier geoefend kunnen worden, heb je nu twee volle dagen de tijd om volop de nieuwe technieken uitgebreid te trainen. Je zult in nog meer situaties gebracht worden waar je de aangeleerde technieken kunt proberen. Kijken, waarnemen en interpreteren van verkeerssituaties komen in elke situatie aan bod. Hoe kun je veilig reageren op de situatie. Deze situaties zullen ook regelmatig met elkaar besproken worden.

Nog meer dan tijdens de ééndaagse training zullen we de speciale inhaaltechniek van de professionelemotorrijder beoefenen. Als je deze techniek eenmaal onder de knie hebt dan is het kleinste gaatje voor jou voldoende om veilig en snel in te halen. Los van het feit dat je hiermee lekker opschiet is het ook heel leuk om te doen.

Ook het veilig in- en uitvoegen alsmede het rijden op autosnelwegen komt in deze training aan bod. Indien aanwezig zullen we ook het veilig rijden door een file behandelen.

Vanzelfsprekend wordt er ook aandacht besteed aan de praktische invulling van een aantal bijzondere verrichtingen. Vlot en veilig leren keren op smalle wegen, maar ook je evenwicht bewaren als je heel langzaam moet rijden komen o.a. aan de beurt. Na deze twee dagen zul je met meer vertrouwen op je motor rijden. Je evenwicht- en voertuigbeheersing bij langzame snelheden en krappe ruimtes zullen met sprongen vooruitgegaan zijn.

Overnachting

Aan het eind van de eerste dag zul je ongetwijfeld vermoeid zijn. Na een goede maaltijd wordt er nog wel tijd ingeruimd om theorie door te nemen en kunnen we wat filmpjes die gedurende de dag gemaakt zijn bekijken. De rest van de avond kun je in ontspannen sfeer zelf invullen, waarbij volop gelegenheid is om de ervaringen van de dag te bespreken. Na een goede nachtrust ben je de volgende dag weer vol energie om de tweede trainingsdag te volbrengen.

De hotelovernachting, het diner in het hotel zijn in de prijs inbegrepen.

Per trainingsdag worden slechts 4 cursisten toegelaten zodat er voldoende aandacht voor jou is. Tijdens de training gebruik je bij voorkeur je eigen motor want dat is de motor waarmee je vertrouwd moet raken.

Verkeerstraining Nederland heeft één BMW 650GS, voorzien van ABS, voor trainingsdoeleinden ter beschikking. De motor is geschikt voor personen met een lengte vanaf zo’n 1.60 meter.
De huurprijs voor de motor is voor deze 2-daagse Professionele Rijvaardigheidstraining € 231,00. De prijs is inclusief btw, brandstof en vrije kilometers. Wil je gebruiken maken van deze motor neem dan vooraf even contact met ons op om te informeren of de motor voor jouw training beschikbaar is.

De training begint en eindigt in het van der Valk hotel in Almere. We beginnen om 09.00 uur en eindigen de volgende dag rond 16.00 uur. Overnachten doen we in de Achterhoek in het dorpje Almen en wel in Hotel Landgoed Ehzerwold.

Prijs

De 2-daagse training is inclusief Hotelovernachting op basis van halfpension. Dus inclusief diner en ontbijt.

De prijs van deze training is € 453,50 incl. 21% BTW.

Ook een duopassagier is van harte welkom de kosten voor de duo zijn € 165,00 incl. 21% BTW

Boek nu deze training
Categorie : Professionele rijvaardigheidstraining
Gemiddelde waardering: 4.5 van 5
40 waarderingen

Bekijk al onze reviews

Professionele rijvaardigheidstraining 

Uitstekende spiegel voor mijn eigen rijgedrag en het toetsen van mijn 'waarheden en aannames'. Het is een goede training met goede begeleiding, veel tijd om te oefenen. Instructies via intercom op de motor werkt erg goed: Rob geeft alleen relevantie informatie en is geen 'verslaggever', daardoor had ik als leerling voldoende gelegenheid om geconcentreerd te oefenen. De video-feedback aan het eind van de dag is zeer behulpzaam om nog meer te zien van je eigen rijgedrag.

Dieter de Vroomen  13 juni 2016
Professionele rijvaardigheidstraining 

Uitstekende spiegel voor mijn eigen rijgedrag en het toetsen van mijn 'waarheden en aannames'. Het is een goede training met goede begeleiding, veel tijd om te oefenen. Instructies via intercom op de motor werkt erg goed: Rob geeft alleen relevantie informatie en is geen 'verslaggever', daardoor had ik als leerling voldoende gelegenheid om geconcentreerd te oefenen. De video-feedback aan het eind van de dag is zeer behulpzaam om nog meer te zien van je eigen rijgedrag.

Dieter de Vroomen  13-06-2016
Professionele rijvaardigheidstraining 

Een zeer leerzaam weekend door de Eiffel. Het heeft mij een stuk vertrouwder gemaakt met mijn motor.
Een aanrader voor iedereen.

Richard de Jong  17 juli 2018  Eiffel
Professionele rijvaardigheidstraining 

Een zeer leerzaam weekend door de Eiffel. Het heeft mij een stuk vertrouwder gemaakt met mijn motor.
Een aanrader voor iedereen.

Richard de Jong  17-07-2018  Eiffel
Professionele rijvaardigheidstraining 

Erg goed om door Rob met neus op de feiten gedrukt te worden. Ben me plotseling weer bewust van "21,22" afstand, want ik reed echt te dicht op anderen, ook al lijkt dat in de Randstad normaal.
Rob laat je kritisch en bewust naar jezelf kijken en blijft lekker rustig: prettig (bij)leren op deze manier!

Jan-Willem  28 mei 2017  Almere
Professionele rijvaardigheidstraining 

Erg goed om door Rob met neus op de feiten gedrukt te worden. Ben me plotseling weer bewust van "21,22" afstand, want ik reed echt te dicht op anderen, ook al lijkt dat in de Randstad normaal.
Rob laat je kritisch en bewust naar jezelf kijken en blijft lekker rustig: prettig (bij)leren op deze manier!

Jan-Willem  28-05-2017  Almere
Professionele rijvaardigheidstraining 

De inschrijving was voor een groepstraining "Professionele rijvaardigheidstraining" maar wegens agendaproblemen mondde dit uiteindelijk uit in een privetraining.
Het is een heel leerzame dag geworden, ik ben me van veel dingen weer (veel) bewust(-er) geworden.
- Waar waren die richtingaanwijzers ook al weer voor,
- Je weet in theorie heel goed hoe je een bocht moet nemen maar waarom zie ik je dat dan niet doen,
- Denk aan de afstand tot je voorganger,
- Waar moet je je positioneren op de weg,
- Waar mag je rijden,
- Wat kun je uit die borden afleiden.

Rob heeft uitermate veel geduld, blijft heel ondersteunend corrigeren als je weer eens een kleine of grote steek laat vallen. Ook bijzondere verrichtingen komen aan bod: bij stoepranden op en af rijden, over tramrails rijden (die kende ik), het o zo simpele slalommen tussen een rij pylonnetjes door, keren binnen de 6m. Anticiperend rijden: probeer eens zonder te remmen of met de voeten aan de grond te komen 5km door het centrum van een grotere stad te rijden. Het is al met al een heel leerzame dag geweest
Ik ben me heel bewust geworden van een aantal fouten die er in de loop van 25 jaar motorrijden zijn ingeslopen, ik heb heel anders leren kijken naar de weg en naar mijn medeweggebruikers.
Ik kan eenieder deze training aanraden. Als je denkt "ik rijd al vele jaren, mij is nog nooit iets overkomen, dus ik weet het wel, mij kun je niets meer leren" behoor je precies tot de categorie "mij overkomt het niet" en juist dan heb je het nodig.
Af en toe een spiegel voorgehouden krijgen is bij een activiteit met verhoogd risico zoals motorrijden een hele nuttige ervaring en Rob was in dit geval een goede en prettige spiegel.
Als ik een minpuntje moet bedenken (anders wordt het een te ronkende review): de techniek liet hem in het begin af en toe in de steek (de draadloze koptelefoon). De tijd die hij nodig had om dat te verhelpen gaf mij extra mogelijkheid om zo perfect mogelijk tussen die pylonnetjes door te slalommen. Dat werd zelfs bijna leuk. En zo heb ik 355 woorden en 2015 karakters nodig gehad om samengevat het volgende over een training bij Rob te schrijven: een aanrader.

Reactie VTNL:
Dank je wel Jaap voor deze lovende woorden. Geloof het of niet maar ik zit bijna te blozen. Ik ben blij dat je er zoveel van opgestoken hebt. De problemen met de portofoon zijn gelukkig opgelost.

Jaap Zandhuis  2 november 2015  Almere/Amsterdam en omstreken
Professionele rijvaardigheidstraining 

De inschrijving was voor een groepstraining "Professionele rijvaardigheidstraining" maar wegens agendaproblemen mondde dit uiteindelijk uit in een privetraining.
Het is een heel leerzame dag geworden, ik ben me van veel dingen weer (veel) bewust(-er) geworden.
- Waar waren die richtingaanwijzers ook al weer voor,
- Je weet in theorie heel goed hoe je een bocht moet nemen maar waarom zie ik je dat dan niet doen,
- Denk aan de afstand tot je voorganger,
- Waar moet je je positioneren op de weg,

...meer
Jaap Zandhuis  02-11-2015  Almere/Amsterdam en omstreken
Professionele rijvaardigheidstraining 

Zeer zinvolle en plezierige training. Super dat dit 'op locatie' mogelijk was, namelijk omgeving Venlo. Rob is streng, duidelijk en vriendelijk. Hij beschikt op zijn motor over alle technische snufjes (camera's) zodat na afloop van de training jouw verbeterpunten in filmpjes kunt bekijken en bespreken.

Pedro van Lieshout  6 juli 2016  Venlo
Professionele rijvaardigheidstraining 

Zeer zinvolle en plezierige training. Super dat dit 'op locatie' mogelijk was, namelijk omgeving Venlo. Rob is streng, duidelijk en vriendelijk. Hij beschikt op zijn motor over alle technische snufjes (camera's) zodat na afloop van de training jouw verbeterpunten in filmpjes kunt bekijken en bespreken.

Pedro van Lieshout  06-07-2016  Venlo